Connect with us

După ce vei vedea asta, nu vei mai arunca niciodată COAJA CEPEI! Iată de ce!

Sănătate

După ce vei vedea asta, nu vei mai arunca niciodată COAJA CEPEI! Iată de ce!

După ce vei vedea asta, nu vei mai arunca niciodată COAJA CEPEI! Iată de ce!

Ceapa este una dintre cele mai comune legume ȋn toate bucătăriile lumii, ceea ce demonstrează din start ce beneficii medicale şi ce gust unic are aceasta. Totuşi, cei mai mulţi dintre oameni aruncă coaja acesteia, imediat după ce o curăţă.

Proabil că după ce vei citi următoarele informaţii nu vei mai face asta. Mai multe studii au demonstrat că această coajă a cepei este plină de antioxidanţi, chiar mai mulţi decât ceapa ȋn sine, şi că are mai multe beneficii pentru sănătatea omului.

Stratul exterior maroniu este bogat ȋn antioxidanţi, fibre şi flavonoide, care menţin sănătatea pielii. Ȋn plus, coaja cepei are un pigment care previne blocarea arterelor şi reduce hipertensiunea, are proprietaţi puternice ȋmpotriva durerii, tratează insomnia, are puteri antibacteriene şi proprietăţi care luptă ȋmpotriva cancerului şi a oboselii.

Ingredientul principal al cojii distruge cauza principală a cancerului, adică radicalii liberi. Coaja este bogată ȋn fibre care ajută la funcţionarea propice a colonului. Mai mult, fibrele elimină toxinele acumulate ȋn intestine, reglează valorile pH şi previne formarea celulelor canceroase.

Dacă veţi ȋncepe să folosiţi coaja de ceapă ȋn dietă veţi scade riscul de diabet de tip 2, boli cardiovasculare, probleme gastrointestinale, cancer la colon şi chiar obezitate. Coaja poate fi adăugată şi ȋn supe sau tocăniţe, dar cea mai comună metodă este cea ȋn care cojile se folosesc pentru un ceai.

Iată una dintre modalităţile ȋn care puteţi să faceţi ceai din cojile de ceapă, pentru un efect cât mai puternic: puneţi cojile de ceapă ȋntr-un borcan de sticlă, adăugaţi apă fierbinte şi lăsaţi-le pentru 15 minute. Scurge apoi lichidul şi bea o cană ȋnainte de culcare. Acesta nu este recomandat femeilor ȋnsărcinate sau care sunt ȋn perioada alăptării.

Citește și:   O femeie însărcinată a fumat în timp ce i se făcea o ecografie 4D, iar reacţia fătului i-a lăsat până şi pe medici fără cuvinte

Ȋn cazul ȋn care nu ştiaţi, ceapa a apărut ȋn Asia de Est, dar o lume ȋntreagă cultiva ceapa ȋn vremurile antice. Avem dovezi care sugerează faptul că poporul chinez a ȋnceput să folosească ceapa ȋn anul 5000 ȋ. Hr., mai mult pentru că bulbul acesteia era uşor de transportat şi depozitat.

Egiptenii antici erau cunoscuţi pentru că apreciau la un nivel ȋnalt ceapa, considerându-i forma sferică şi inelele concentrice un simbol al vieţii eterne. De fapt, acestea erau folosite şi ȋn ceremoniile de ȋnmormântare.
Un document medical din secolul VI ȋ. Hr. menţiona ceapa ca pe o plantă medicinală. Chiar şi un medic grec din secolul I d. Hr. i-a documentat proprietăţile medicinale. Grecii au fost primii negustori care i-au ȋmpărtăşit gustul prin America de Nord.

Fie că se consumă crudă, fie că este gătită, ceapa are o mulţime de beneficii. Ceapa este o sursă excelentă de vitamina C şi B6, de fier şi potasiu şi protejează foarte bine de răceli şi gripe. Reduce ȋncordarea vaselor de sânge şi coboară presiunea, se foloseşte ȋn lupta ȋmportiva diabetului şi a cancerului, conţine proprietăţi antiinflamatoare.

Dacă până acum v-aţi temut de ideea că ceapa ȋşi pierde din proprietăţi prin fierbere, ei bine, aceasta ȋşi transmite vitaminele ȋn lichidul ȋn care fierbe. Până şi uleiurile de ceapă sunt pline de beneficii, au proprietăţi antiseptice şi antibacteriene.

Bineȋnţeles, ceapa crudă are un nivel mai mare ai compuşilor sulfurici şi oferă mai multe beneficii. Ceapa fiartă are, de asemenea, beneficii, spre exemplu, fibrele ajută ţesutul digestiv. Până şi ceapa murată ȋşi păstrează din beneficii, atât timp cât nu conţine şi alte substanţe dăunătoare.

Citește și:   Cele mai mari VRĂJELI din industria alimentară! 12 lucruri pe care le mănânci și care sunt de fapt o mare MINCIUNĂ!

Ȋn momentul ȋn care combinaţi ceapa cu usturoiul, aceste proprietăţi au beneficii şi mai mari. Cele două combinate sunt cunoscute sub forma celor mai bune antidepresive, anticoagulante, antiinflamatoare şi ajută ȋmpotriva durerii.

O ceapă mică are ȋn componenţa sa ȋn jur de 28 de calorii şi 7 grame de carbohidraţi. Ceapa este bogată ȋn vitamina A, B6, B-complex, C, fier, potasiu, este o sursă bună de compuşi sulfurici şi flavonoide.

Cepele sunt de mai multe feluri, de la cea mai comună care este ceapa galbenă, la cea albă, roşie, şalote, praz, ceapă dulce, dar toate tipurile sunt extrem de bogate ȋn vitamine şi folosite ȋn bucătăriile din ȋntreaga lume.

Bucătăria românească nu ar exista fără ceapă, iar oamenii gospodari care au timp să gătească au mereu ȋn casă provizii de ceapă. Atunci când nu ai ceapă practic nici nu te poţi apuca de gătit, pentru că majoritatea preparatelor tradiţionale româneşti conţin ceapă.

Din fericire românii sunt ȋnvăţaţi de mici să consume ceapa crudă, mai ales dacă stăm să ne gândim că o gustare cu ceapă, slănină, brânză şi pâine este una dintre cele mai gustoase şi ne reprezintă ȋn totalitate.

Singura parte negativă a acestei legume minunate este că oferă o respiraţie urât mirositoare, dar unii oameni nu sunt deranjaţi de acest aspect.

Pentru mai multe detalii despre ceapă şi ceea ce poţi face din coaja ei, click aici:

Data viitoare când foloseşti mai multe cepe pentru a găti o ciorbiţă şi o tocăniţă delicioasă, nu ezita să foloseşti metoda de mai sus pentru un stil de viaţă cât mai sănătos!

loading...
Continuați lectura
S-ar putea să-ți placă și...
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Mai multe din Sănătate

Sus