Connect with us

Ce se întâmplă în creierul tău atunci când mănânci castraveți murați

Medicină Naturistă

Ce se întâmplă în creierul tău atunci când mănânci castraveți murați

Ce se întâmplă în creierul tău atunci când mănânci castraveți murați

Dacă aveai impresia că peștele ajută la dezvoltarea creierului și la memorarea mai ușoară, ar trebui să știi că există un super-aliment mult mai eficient și mai accesibil: castraveții murați.

Un studiu realizat de Universitatea William & Mary din Virginia, arată că alimentele fermentate natural, cum sunt castraveții murați, vă pot oferi un plus de seretonină – hormonul fericirii. Un nivel crescut de seretonină vă poate ajuta să treceți mai ușor peste anxietate sau depresie, cu un efect chiar mai crescut decât cel al antidepresivelor din farmacie. La polul opus, o persoană care nu are suficientă seretonină în organism e mai predispusă la a avea dificultăți de concentrare și a se odihni suficient, relatează Lifehack.org.

Legătura dintre mâncare și creier

Potrivit doctorului Michael Gershon, autorul cărții ”Al doilea creier”, intestinul are aproape la fel de mulți neurotransmițători cât creierul și poate fi cu ușurință numit ”al doilea creier”. Spre deosebire de creierul nostru, de care depinde felul în care ne simțim și ce decizii luăm, intestinul ia decizii privind modul de asimilare și eliminare a nutrienților necesari pentru buna funcționare a organismului.

Citește și:   8 poziții neobișnuite ale palmelor despre care oamenii care că au putere de vindecare

Un alt lucru fascinant despre intestin este faptul că acesta comunică cu creierul nostru la un nivel foarte profund. Potrivit specialiștilor orice disconfort sau schimbare din intestinul nostru se resimte imediat la nivelul creierului, de aceea oamenii cu probleme intestinale sunt mai predispuși la anxietate și depresie.

Castraveții murați și fericirea

Bacteriile bune din castraveții murați, numite probiotice, cresc nivelul substanțelor chimice din GABA, un neurotransmițător din creier care controlează mișcările, vederea și controlează anxietatea.

Un studiu realizat de Universitatea Cork din Irlanda ne arată că o dietă bogată în probiotice reglează comportamentul și răspunsul imun anormal. Rezultatele arată, deci, că probioticele ne pot influența comportamenul și pot îmbunătăți sistemul imunitar.

Un alt studiu, realizat de Universitatea din Maryland, pe 700 de studenți, ne arată că persoanele care au avut alimente fermentate în dieta lor nu au suferit de anxietate socială.

De ce să mănânci mai multe alimente fermentate

În afară de castraveții murați, sunt multe alte alternative de alimente fermentate care conțin probiotice și care te pot ajuta să îți păstrezi sănătatea mentală: iaurt, ciocolata neagră, sfecla murată sau alte murături.

Citește și:   Beneficiile uimitoare ale uleiul de cocos

Poți mânca castraveți murați sau alte alimente bogate în probiotice ca gustare între mese sau chiar în timpul meselor.

Deci, dacă ești timid sau ai fluctuații emoționale, castraveții murați s-ar putea să nu îți rezolve toate problemele, dar te pot ajuta să treci mai ușor peste temerile tale.

loading...
Continuați lectura
S-ar putea să-ți placă și...
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Mai multe din Medicină Naturistă

Sus