Connect with us

Cum să treci peste teama de a face sport în doar câțiva pași

Sport

Cum să treci peste teama de a face sport în doar câțiva pași

Cum să treci peste teama de a face sport în doar câțiva pași

Fie că ai de-a face cu o rană, că ai un program extrem de încărcat care nu îţi prea permite să faci sport sau nu ai habar de unde să începi, probabil te întrebi când vei ajunge să faci sport?

Vestea bună este că toată lumea poate începe să facă mişcare fizică, indiferent de cât de greu pare la început. În cazul în care ai făcut deja sport, dar ceva te-a oprit pentru o perioadă mai lungă de timp, condiţia fizică nu dispare în totalitate.

Dar câtă vacanţă ai voie să îţi acorzi pentru a nu pierde dorinţa de sport şi nici condiţia fizică? Corpul tău este foarte capabil să se adapteze la stres de la exerciţii, sau de la lipsa lor.

Tocmai de aceea, atunci când te pui pe treabă aşa cum trebuie, ai nevoie constant să măreşti doza de exerciţii pentru a te asigura că acestea îmbunătăţesc rezultatele. Procesul prin care îţi pierzi condiţia fizică depinde foarte tare de cât de bine lucrat erai înainte.

Ceea ce trebuie să faci, în prima instanţă este să mergi mult pe jos, să faci exerciţii uşoare, yoga, pilates sau plimbări cu bicileta. Este extrem de important să începi de undeva, pentru a te obişnui mental cu ideea de mişcare.

Este cea mai bună şansă pe care o ai, aşa că este important să rămâi cât de activ poţi. Poate că ai ajuns singur la concluzia că ai nevoie să îi oferi corpului tău un tratament cât mai bun!

Deşi la început poate fi frustrant şi poţi simţi că locul tău nu este acolo, încearcă să mergi de câteva ori înainte să renunţi. Este absolut normal să nu te regăseşti la înălţimea aşteptărilor celorlalţi, aşa că nu te demoraliza.

Citește și:   Exerciții pentru piept - sâni mai fermi cu doar câteva mișcări

Dacă se întâmplă să treci printr-o perioadă în care o anumită rană sau problemă de sănătate te-a împiedicat să faci sport, iată că există soluţii pentru a nu te simţi fără niciun fel de putere.

Un sportiv de performanţă a povestit despre experienţa ei în legătură cu o rană şi a spus: „eram într-o formă foarte bună atunci când m-am rănit, iar rana în sine nu părea atât de rea, aşa că nu-mi doream altceva decât să mă întorc la ceea ce făceam.

A fost atât de frustrant să nu mai pot urma aceeaşi rutină pe care o făceam de ani de zile.” Beth Skwarecki a simţit presiunea psihică şi a considerat că este nevoită să revină la acelaşi timp de exerciţii, iar asta i-a oferit multă anxietate.

Într-un interviu, Dr. Michael Gervais, un psiholog al sportivilor şi un sfătuitor profesionist al atleţilor de la Jocurile Olimpice ne povesteşte despre starea psihică pe care o au sportivii atunci când simt presiune. Acesta susţine:

„Suntem mereu influenţaţi de stimulii externi care ne spun cum ar trebui să arătăm, cum ar trebui să gândim, cum ar trebui să orice – şi acest ‘ar trebui’ folosit atât de des ne fac să ne simţit ruşinaţi şi minusculi în fata sarcinilor pe care ni le propunem. Practic, tocmai această gândire ne poate face să ne fie din ce în ce mai greu să ne apucăm de ceva,”

Aşadar, nu te gândi la ce ar trebui să faci. Concentrează-te pe ceea ce poţi face, aşa cum a zis şi Skwarecki:

Citește și:   5 dintre cele mai UIMITOARE decese din sporturile extreme care au lăsat publicul cu gura căscată!

„Cred că ceea ce m-a ajutat, a fost faptul că am găsit un psiholog care m-a ajutat să mă concentrez pe ceea ce pot face în situaţia în care sunt şi să o fac cât mai bine.”

Un alt specialist în recuperare şi reabilitare fizică ne învaţă:

„Deşi nu putem mereu să controlom ceea ce ni se întâmplă, putem controla răspunsul nostru la ceea ce ni se întâmplă. Concentrează-te pe zonele din viaţa ta care îţi ajută sănătatea fizică. Prioritizeaza-ţi nutriţia, hidratarea şi somnul.

Asta te va ajuta să ai o stare fizică generală cât mai bună, îţi va îmbunătăţi vizibil starea de spirit şi te va ajuta să îţi găseşti un mediu propice pentru vindecare.”

Exerciţiile fizice pot consta în orice vrei tu, de la fitness, la alte zone mult mai amuzante că aerobicul, zumba, yoga, Kangoo jumps, sau absolut ce te face să te simţi bine, Poţi lucra, indiferent de faptul că simţi că nu o faci ca un profesionist.

Corpului şi minţii noastre le plac activităţile distractive, pe care le poţi integra ca şi mişcare fizică, cum ar fi plimbările lungi cu bicicleta sau o zi la piscină. Acestea te vor face să te simţi mai pozitiv, mai energic şi mai încrezător, aşa că este important doar să faci, nu şi ce faci cu precizie.

Pentru câteva exemple clare de exerciţii care te vor ajuta să dormi la bine şi să te destresezi, accesaţi link-ul de mai jos:

Oamenilor le este destul de greu să facă mişcare, mai ales în condiţiile în care viaţa noastră este extrem de agitată, dar există posibilitatea să o facem!

loading...
Click pentru a comenta

You must be logged in to post a comment Login

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mai multe din Sport

Sus